יום רביעי, 9 בינואר 2013

20,30,40,50 - מי שעומד מאוחרי ומצדדי...

נתחיל בכך שאנחנו יפות בכל גיל. בכל תקופה עור הפנים משקף לנו את ההתרחשויות בחיינו, את מה שאנחנו עוברות. לעיתים התגובה על העור היא דרמטית יותר כמו הופעת פצעונים, כתמי פיגמנטציה וקמטוטים ולפעמים רק סימני עייפות קלים ששינה טובה וקצת R&R יכולים לפתור בקלות.
אומרים שהעולם שייך לצעירים, לא?  אז נתחיל בגילאי 20-30-
בעשור הזה (לרוב) העור נמצא במיטבו והוא בריא, מתוח, רך וגמיש למגע. ולכן המטרה העיקרית לאמץ 3 כללים עיקריים כדי לשמר את איכויות הנעורים ולמנוע נזקים שיאיצו את תהליכי ההתבגרות בעשורים הבאים.
שלושת הכללים: הגנו על העור מפני קרינה, טפחו את העור בעדינות, הקפידו לשמור על שגרת טיפוח קבועה בכל יום.
במהלך התקופה הזו חשוב שתדעו- ככל שתשקיעו יותר עכשיו בעור הפנים כך תראו תוצאות טובות יותר בגילאים מתקדמים... ואיך עושים זאת?
1. אבחון מקצועי ומקיף של עור הפנים- שרידי אקנה, הריון ראשון, חיי סטודנטים עמוסים ולחוצים...
2. שימוש בתכשירים נכונים עבורכן- תכשירי ניקוי שאינם גורמים ליובש, קרם לחות שאינו "מזין" מידי את העור וכד'
3. הקפדה על שיגרת טיפוח עקבית- ניקוי העור בבוקר ובערב, מריחת תכשירים, שעות שינה מספיקות, הסרת איפור מהפנים.
4. טיפולים סדירים אצל הקוסמטיקאית- למנוע "חיטוט" בפצעונים, לרענון העור ותחזוקה שוטפת.
5. קרם לחות והגנה מהשמש- גם אם אין יובש מורגש בעור חשוב להזין ולמנוע בריחת לחות מהעור. שימוש בהגנה מפני השמש חשובה מאוד בכל גיל, בכל יום (גם אם לא הולכים לים...)
6. תזונה נכונה ושתיית מים- להשתדל לאכול מאוזן, עד כמה שאפשר ולהקפיד על שתיית מים מרובה ופחות קפה ומשקאות מוגזים.

סקרים מוכיחים שנשים בגילאי 30-40, מבחינת הטיפוח, מוטרדות משלושה דברים: הקמטוטים באיזור העיניים, אובדן הזוהר של העור וסימני הלחץ והעייפות הניכרים בעור הפנים. בגלל שבשלב זה של חיינו אנו מנהלות אורך חיים עמוס ולחוץ אנחנו זקוקות לפתרונות מדויקים ואפקטיבים.
השינויים שעוברים על העור בגילאים אלה מוכרים לכולנו- קימטוטים ראשונים באיזורי ההבעה, קימטוטים סביב העיניים, שפתיים יבשות וחסרות אודם וברק וגוון העור שמאבד את חיוניותו.
אז מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב?
1. אבחון מקצועי ומקיף של עור הפנים- אבחון מחודש, התאמה של מצב העור לגיל הכרונולוגי והתמאת התכשירים לשיגרת הטיפוח ואורך החיים.
2. שימוש בתכשירים קוסמטים פעילים- בעשור הזה התכשיר הקוסמטי שלך צריך להכיל אנטי-אוקדיסנטים, פפטידים ומרכיבי לחות. כמובן, כל אחת בהתאם לעור שלה.
3. שימוש בקרם עיניים ושפתיים- תכשירי חובה בשגרת הטיפוח היומית. גם אם אין עדיין קמטוטים באיזורים האלה חשוב להקפיד ולמרוח כדי לעכב את בואם...
4. הגנה מהשמש- לשים לב שבמוצרי הטיפוח יש מקדמי הגנה ולהימנע מחשיפה ממושכת לשמש.
5. שיגרת טיפוח יומית ושבועית- ניקוי העור, הסרת איפור, פילינג, מריחת תכשירים פעילים לחידוש ורענון העור ופעם בשבוע (לפחות!) מסכה לעור הפנים.
6. טיפולים קבועים אצל הקוסמטיקאית- כדי למקסם את הפעילות של התכשירים הביתיים צריך  להגיע לקוסמטיקאית לטיפולים קבועים- פילינג מקצועי, טיפולי הבהרה, רענון ועוד...
7. תזונה נכונה ושתיית מים- להגביר את צריכת הירקות והפירות, לנהל אורך חיים בריא ומאוזן וארוחות קטנות הפזורות על פני היום כולו, פעילות גופנית ושתיית מים מרובה. מהקפה בשלב זה של החיים (הילדים שקמים בלילה) קשה להימנע אבל כדאי להפחית ולעבור לתה ירוק.
נשים בשנות ה40-50 לחייהן נמצאות בשיא בשלותן לטוב ולרע. הן לרוב כבר מגובשות בדעתן, בעלות ניסיון חיים עשיר, לפעמים מחליפות עיסוק מקצועי, לפעמים משנות פאזה או מטפסות בסולם הקריירה. הן פנויות יותר טפל בעצמן ומתפנות להחזיר את הזוגיות והרומנטיקה לחיים.
את העשור הרביעי בחיים ניתן לאפיין כעשור שבו מתחילים להקפיד על הרגלי מניעה וטיפוח ממוקדים. בעשור הזה תהליכי ההתחדשות של העור, השיער והציפורניים הופכים איטיים יותר. ולכן הפנים מתחילים לאבד מהמוצקות והגמישות שלהם ומרקם העור הופך מחוספס יותר,גם כתמי גיל מתחילים להופיע ופוגמים בגוון האחיד של העור. זהו גם הגיל שבו גם אחרי שהפסקתן לחייך הקמטוטים סביב העיניים נשארים. גם קמטי ההבעה בצידי האף והמצח לא נעלמים לאחר מריחת קרם לחות או שנת לילה טובה. סימני החיים נותנים את אותותיהם ולכל קמט מגיע הכבוד לו הוא ראוי!

אבל איך בכל זאת אפשר לשפר ולטפח את העור?

1. אבחון מקצועי ומקיף של עור הפנים- מתחילים בבחינה מחודשת של מצב העור, קמטים, כתמים וכד' ובוחנים את כל המוצרים בהן אתן משתמשות ומתכוננים לעבור  ל’שלב הבא’ – שלב האנטי-אייג’ינג. 

2.שימוש בתכשירים קוסמטיים פעילים- קרם לחות עם מרכיבים הפועלים להאטת תהליכי הזדקנות, לחיזוק העור והשבת האלסטיות  כמו: ויטמינים, מינרלים ופפטידים. כדאי לעזור לתהליכים הטבעיים של התחדשות העור, על ידי שימוש  בוויטמין A (רטינול) המעודד את התחדשות התאים, לצד חומצות אלפא-ובטא הידרוקסיות המשפרות את המרקם החיצוני של העור. את הסרום יש להתאים למצב הנוכחי של העור (יובש, רפיון, חוסר איזון) כדי להגביר את יעילות הטיפוח היומי.

3. שיגרת טיפוח יומית ושבועית- גם שגרת הניקוי צריכה לעבור ריענון: החליפו את תכשירי הניקוי המסירים שומן בסבוני ניקוי עדינים, סרום, פילינג לשימוש יומי שיעודד הסרת שכבת תאים מתים מהעור ויעניק לעור מראה רענן. שימוש שבועי במסכת ניקוי או מסכת לחות והזנה. כמובן, הגנה מהשמש, תזונה נכונה ופעילות גופנית...
4. טיפולים קבועים אצת הקוסמטיקאית- בשלב הזה כדאי לבקר אצל הקוסמטיקאית אחת לחודש כדי לטפל בכתמי הגיל והקמטים. הטיפול הסדיר יעניק לעורך זוהר וברק וישמור עליו רענן וצעיר. בטיפולים יש התייחסות גם לצוואר ולמחשוף וגם הם מקבלים את תשומת הלב הראויה.

 

50

בגיל חמישים, העור והשיער עוברים שינוי ומחייבים שגרת טיפוח חדשה. בשלב זה הפנים פחות מאופיינות במראה העגלגל והתינוקי של פעם. גיל זה הוא צומת שבו חלים בגוף שינויים הורמונליים העשויים להניב קמטים וכתמים ולשנות את האלסטיות של עור הפנים. עם טיפול נכון, אפשר לצמצם ולהסוות את הסימנים שנעצו שיני הזמן בעור הפנים ובשיער.
התופעות שאת יכולה להתחיל להרגיש ולראות הן יובש בעור שגורם להיסדקות העור ולקמטים, כתמים, אובדן האלסטיות של העור ובעקבות כך איבוד המוצקות ונפילת העור וגוון העור המשתנה.
אם הקפדת, כמו שהמלצתי, לטפל בעור בעשורים הקודמים ייתכן ולא תחווי את כל השינויים האלה אלא רק חלק מהם ובאופן מאוד מינורי.   
אשרייך!
אז מה אפשר לעשות?
1. את הטיפולים הקבועים אצל הקוסמטיקאית יש לתחזק בשגרת טיפוח אדוקה בבית. עור בוגר נוטה להיות יבש ולכן חשוב להזין אותו עם מוצרי טיפוח איכותיים. קרם טיפוח איכותי הוא בעל מרקם עשיר וכזה המכיל מרכיבים פעילים שהם ייעודים לטיפול באנטי אייג’ינג ויש להם יכולת חדירה לעומק העור.
 2. שיגרת טיפוח יומית ושבועית- חשוב לנקות את הפנים בוקר וערב עם סבון ייעודי לעור יבש. החל מגיל 40, היכולת הטבעית של עור הפנים לאגור לחות הולכת ופוחתת ולכן חשוב שהסבון יהיה מותאם לעור בוגר ולא יגביר יובש. ניקוי מספק יאפשר לעור להתחדש. לאחר ניקוי הפנים יש להזין את העור בלחות מבלי לפסוח על אף שלב: סרום, קרם עיניים ורק אז קרם יום או לילה. מי שתמנע מהזנה מסורה של העור, עשויה לראות העמקה של הקמטים ושינויים ברפיון העור. מומלץ למרוח מסכת לחות והזנה פעם-פעמיים בשבוע בשעות הערב כדי להעניק לעור לחות מוגברת ורענון.
3. בגילאים אלה סימני שמש וכתמים כבר ניכרים על העור. בשעות הבוקר חשוב מאוד להקפיד על מריחת קרם הגנה בעל מקדם הגנה, SPF, גבוה.
נכון, אנחנו יפות תמיד. כמו שאנחנו. רק שלפעמים אנחנו צריכות עידוד קל ו"דחיפה" קטנה כדי להיות קצת יותר. אולי לא יותר יפות אבל בטוח שיותר מטופחות. אני חושבת שבכל גיל ובכל שלב בחיינו אנחנו צריכות להשקיע גם בעצמנו ולא לשכוח אותנו בין כל המטלות בכל שלב ושלב בחיים- מבחנים, ילדים, עבודה, נכדים, משפחה....
לייעוץ, אבחון והתאמת מוצרים לכל גיל, התקשרי אלי- 052-8341343
♥טלי.

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה